Vidsels friskola ÅK. 7-9

Vill du precis som vi att våra byar ska fortsätta leva? Läs vidare!

Vi har för avsikt att starta en friskola där den stora vinsten blir för alla barn och föräldrar som trivs och vill bo utanför städerna. För att kunna ansöka om att starta friskola så måste vi få en underskrift av er föräldrar om ni i dag önskar att ert/era barn ska få fortsätta gå i Vackra Vidsel hela grundskolan.

Det går inte att sia om framtiden, men utgå från hur ni tänker i dag. Vi anser i dagsläget att en friskola för åk 7 8 9 måste till om våra byar ska fortsätta leva i framtiden .

Friskolan med hjärtat i Vidsel

Vårat mål är att ge bästa förutsättningar för fortsatt lärande genom hela livet. Det gör vi genom att ha fokus på var eleven är på väg och utgå från det behov som eleven har, istället för förmodat resultat.

Vi erbjuder en skolmiljö som ger arbetsro, trygghet, glädje och trivsel genom att alla, både elev och lärare, blir sedda och hörda i en stimulerande skolmiljö där rörelse, hälsa och nära till naturen är vardagliga inslag.

Fakta ÅK. 7, 8, 9. Skolans placering i centrala Vidsel

• Upptagsområde: Vidsel, Sörstrand, Brännmark, Sävdal, Bredsel, Tväråsel, Manjärv, Muskus, Vistträsk, Korsträsk, Älvsbyn, Vitberget, Kåbdalis, Moskosel.
  • Vi använder oss av kösystem med maxantal.
  • Förtur till de som har syskon i friskolan samt Vidsels kommunala skola.
  • Vi bedriver Skolform C.
  • Vi har utbildade lärare, spec. lärare, rektor samt skolhälsa och bibliotek på orten.
  • Vi kommer att nyttja den fina miljö o företagande vi har runt omkring oss.
  • Det vi ska och kan göra, det gör vi på riktigt/praktiskt så långt det är möjligt.

Visst vill du också att vi ska ha kvar valmöjligheten var vi vill bo och verka?

Kontakta oss idag för mer info. samt tillvägagångssätt för anmälan om plats till ditt barns skolgång under högstadiet.

Vidsels friskola

Centrala Vidsel